28 december 2008

Tillfälligt avbrott

Har i dag suttit i telefonkö sammanlagt två timmar i mitt försök att få tillbaka den internetanslutningen jag betalar för med comhem..
Dom skickade ett nytt modem på posten precis innan jul, men eftersom allt funkat fint hittills så har jag inte funnit någon anledning att byta, så det nya modemet har blivit liggande i sin färgglada låda.
Tills i dag..
Vaknade till "you are not connected to the internet" på min skärm i morse.
Ringde comhem som informerade att eftersom dom skickat ett nytt modem så har dom nu sett till att det gamla ska minsann inte fungera längre.
Ok, så jag kopplar och donar med allt nytt och inplastat som lådan innehöll.
Ingen jävla koppling!!
Och naturligtvis har hela linköping eller nåt tappat all service med comhem under tiden så när jag försöker ringa tillbaka, sitter jag och väntar medan jag känner hur min telefonräkning blir dyrare och dyrare.
Efter en och en halv timme gav jag upp. Grrrrrr....
(gör nya försök i morgon)

Inga kommentarer: