10 december 2008

Premiär

I kväll var det dags för årets första glöggfest.
Det tog plats på en liten reklambyrå ett stenkast från Hötorget.
(namnet på byrån minns jag tyvärr inte. jag skyller på glöggen)

Pratade länge med en trevlig Brittisk tjej som skriver en bok om Svenskhet.
Även om perspektivet är olika beroende på ens egen utgångspunkt, vare sig du är uppfödd här eller inte så är det intressant att höra andras. Ett av kapitlen ur boken heter "the Volvo factor", vilket jag undrade över. Det låter som det kan bli intressant läsning. Jag ska försöka ta reda på vad boken heter när den fått ett namn och lägga upp det här. Den kommer troligen ut någon gång i Februari.

Vandrade hem längs Sveavägen och kände hur glöggen värmde mig skönt.
Varför är Julen mysigast vid första tillfället och sällan när den slutligen är här?

Inga kommentarer: