11 december 2008

Boktipset

Ett stort paket kom på posten i dag, det var denna bok jag köpt åt min far i julklapp.
Vi köper normalt inte julklappar i vår familj, men han har hjälpt mig så mycket sen jag flyttat hem från USA att han blir ett undantag.
Det finns två orsaker varför han får denna bok.
Ett - Den är helt fantastisk!!
Två - En gammal vän från gymnasietiden har skrivit den. (Fredrik Granath).

Bilderna (tagna av Mireille de la Lez) i boken är fantastiska. Nästa gång du är i en bokaffär, plocka i alla fall upp visningsexemplaret och bläddra igenom det.
Jag köpte min på adlibris.com och sparade en rejäl hacka (nästan 150 spänn).

Jag är visst inte den enda som tycker om boken:
"Ett enastående visuellt verk om landskapen, djurlivet och skönheten i nord"
Vanity Fair

"Skrämmande vackert. En av årets tio bästa fotoböcker"
Entertainment Weekly

"Ett vittnesmål om vår planets tillstånd från dess topp... majestätiskt"
Washington Post

"Storslagna fotografier... ett SOS om vad som står på spel i kampen mot klimatförändringarna"
USA Today

"Fantastiska bilder och en storslagen bok"
New York Daily News

"Ett viktigt vittnesmål för kommande generationer"
Le Monde

"En extrem och ömtålig värld. Kraftfulla bilder i en hyllning till Nordpolen"
Le Figaro

"Resultatet av enormt tålamod och en unik förståelse av denna isvärld. Bilderna ger ny insikt i Arktis."
Die Welt

"Extraordinärt. Magiska bilder och en vacker bok"
The Daily Mail

Inga kommentarer: