11 mars 2009

Skrock

Nycklar på bordet, gå under en stege, ha sönder en spegel..
Hur kommer det sig att vi tror att dessa saker för med sig otur?

Jo, sörru.. Så här ligger det till;

Jag börjar med nycklarna på bordet.
För länge, länge sedan så lade prostituerade nycklarna på bordet framför sig för att visa just att dom var "till salu".
Sen kommer lille Pelle eller Lisa och lägger nycklarna på bordet till föräldrarnas fasa. Pelle och Lisa undrar naturligtvis varför.
Väljer man som förälder att berätta hela grejen med sex och prostitution, eller säger man helt enkelt att "det för med sig otur"?
Det andra alternativet verkar ju mycket enklare.
Vips, en skröna är född..

Jag berättar om stegen och spegeln någon annan gång..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hade jag inte en aning om! Intressant. Men varningen för att lägga ifrån sig nycklar har ju en funktionell poäng också - så fort man lägger nycklarna på bordet eller nån annan stans än på sin vanliga plats så tenderar de ju att försvinna, eller i alla fall att inte hittas...

Anonym sa...

läser du mogis.se eller kenzas.se blogg?

Unknown sa...

@Indianparken - lägger man dom på bordet så bör dom ju ligga just där; på bordet.. eller? =)
(förstår vad du menar dock..)

@Anonym - nej, men jag kollade in och förstår inte riktigt vad som fick dig att undra varför jag läser dom?
(inte min grej.. alls..)