21 mars 2009

Jasså?

Vilka underrättelsekällor kan det vara tro? Dom är nog smarta..
Vad är det Svenska ordet för "duh"?

I dagens värld av undersökningar och super-smarta paneler, kunde dom inte ha listat ut vilken bild allmänheten har av "polisväsendet"?
(varför heter det "väsen" förresten?)
Inte kan väl jag vara den enda som tänker 'rasistisk, sexistisk, fördomsfull, aggresiv grabbklubb' när jag ser poliser?
Nästan tvärtom från den mysigt varma bild dom försökte sälja till oss när vi var små, där polisen stod med en spade och viftade i korsningar med ett stort leende och hjälpte gamla tanter över gatan.
Illusionen av att polis=trygghet splittrades ju ganska tidigt i tonåren, jag behövde inte ens göra något dumt och bli rädd för dom, det räckte med att betrakta deras beteende.
Visst finns det säkert undantag, men den negativa bild jag har av polisen förstärks nästan varje gång jag kommer i närheten av en.
Men att starta kravaller och bränna bilar, vad tror ni det åstadkommer?
(Idioter..)

Inga kommentarer: