08 mars 2009

Oj så det blev..

Vad knasigt det sista inlägget blev..
Jag hittade ett nytt program till min mobil som tydligen ska skicka bilder man tar med den automagiskt till ställen man har på nätet (som ett blogger konto, picasa, brightkite, facebook, flickr, identi.ca, jaiku, myspace, photobucket, twitter, osv, osv.. lång lista..)

Så i går kväll satt jag på 2:an genom stan, passerade precis förbi Slottet och jag testade ett annat program jag hittat som gör att bilderna blir svartvita. (tycker ofta det blir snyggare, speciellt med en "dålig" kamera).
Såg en äldre herre sitta och fnula med sin avancerade mobiltelefon (som han även lyssnade musik på samtidigt via riktigt bra hörlurar - notera även det mästerliga hanterandet av det nödvändiga glasögonfodralet i vänster hand samtidigt som han stabiliserar mobilen - blev lite impad faktiskt..), så jag valde att ta en "smygbild" på honom för att testa det svartvita, ni vet..

Tänkte inte mer på det. Vaknar i morse för att kolla om någon av er har kommenterat (vilket ni i vanlig ordning inte gjort), och vad ser jag på min blogg?
Jo bilden jag tog i går..
Det är säkert en jättefiffig funktion om man har en fotoblogg och vill att folk ska se varenda steg man tar, men jag tror jag tar bort den funktionen med bums..

Men nu har ni sett gubben på 2:an i alla fall..

1 kommentar:

Anonym sa...

He he he... man får ju vara på sin vakt idag; "klick" säger det och man hamnar på någons blogg ;-)