01 juni 2009

Veckan som gått

Det har varit lite tyst från mitt håll de senaste dagarna.
Mest har jag njutit av det härliga vädret, men jag har också varit och lyssnat på en del politiker inför valet på söndag.
Jag blev riktigt impad av Miljöpartisten Carl Schlyter, speciellt med hans engagemang i integritetsfrågan och hur han gjorde mycket för att sätta stopp för telekompaketet.
Därför, efter att ha sett honom tala inför en liten grupp förra veckan, fick jag möjlighet att lyssna på ännu en Miljöpartist, Isabella Lövin.
Hon är kanske mest känd som journalist och författare av boken Tyst Hav, där hon gjorde hela svenska folket uppmärksam på hur illa det egentligen ligger till med de svenska torskbestånden.

Mötet ägde rum på ett fantastiskt café här i Solna som jag starkt kan rekommendera, Kafé Sjöstugan. Efter en kort vandring på en grusväg genom lummig skog i Bergshamra ner mot vattnet kommer man fram till ett av de mysigaste fiken jag varit på.
Isabella pratade fiske som väntat, och jag lärde mig en del.
Nu har jag ju redan röstat i och för sig, men det var intressant ändå.
Kolla i vilket fall som helst in Kafé Sjöstugan om ni får möjlighet.
Bifogar en länk till deras hemsida HÄR

Inga kommentarer: