02 april 2009

Vilken Vecka

Jag har haft en fartfylld vecka med seminarier och föreläsningar på diverse ställen.
Här kommer en sammanfattning:

På måndag var jag på frukostseminarium på Berghs School of Communication där det pratades om att leda och arbeta i webbprojekt. Frukostseminarierna är gratis, och det är bara att anmäla sig i förväg. Kolla in listan på kommande seminarier och hur du anmäler dig HÄR


På tisdag var jag på ett längre seminarium som också anordnades av Berghs, denna gång som del av Guldäggsveckan.
Temat var "Word of mouth" och talare inkluderade Leo Rayman – Weber Shandwick London, Sofia Strömberg – Berghs School of Communication, David Orlic – Volontaire, Gabriel Sundqvist – Pronto Communication.

David Orlics avslutande föreläsning var fantastisk, jag filmade de första 10 minuterna av hans föreläsning, och du kan se det i slutet av detta inlägg.

I går var det dags för årets Branchdag för Medieteknik-linjen på KTH.
Många intressanta talare där också från bland annat Spotify, Google, IBM, Jaycut, Kamoja, Teracom och Videoplaza.
På bilden ovan ser ni Mikael Haglund från IBM tala om vikten av att vara social på nätet, även på arbetsplatsen.

I dag har jag haft äran att lyssna på en föreläsning av Brian Palmer i ämnet civilkurage.
Brian Palmer är en f.d. Harvardlektor, debattör och skicklig forskare med starkt engagemang för solidaritetsfrågor.
År 2002 blev han framröstad av studenterna som Harvards bästa lärare.

Som ni ser har jag haft fullt upp de senaste dagarna och mitt huvud är fyllt till bredden av intryck, ny kunskap och inspiritation.

Sist, men inte minst..
Här kommer den utlovade videon från Tisdagens Guldäggsseminarium på Rival där David Orlic pratar om Word of Mouth:

Inga kommentarer: