23 april 2009

Ljud

Jag har länge saknat musikskapande.
Jag gjorde några låtar när jag var som mest aktiv som DJ och bodde i New York. Dom släpptes på ett par olika skivbolag, ett bolag var mitt och ett var drivet av en känd DJ i London.
En av mina låtar hamnade också på diverse samlingsskivor.
Ok, nu när jag fått skryta lite så kan jag berätta att jag precis har packat upp en sådan mackapär som du ser på bilden ovan. Det var en födelsedagspresent av min kära far, som beställt två stycken; en åt mig och en åt honom.
Jag hoppas få höra hans kompositioner snart. Med programmet "garageband" som finns i varje mac är det ju busenkelt att göra roliga små låtar.
Själv ska jag mest göra lite musik åt mig själv. Kanske ni får höra något ibland, kanske inte..
Oj vad kul..
Nu ska jag bara lära mig spela gitarr också..

Inga kommentarer: